Sexuella övergrepp - Fri från skuld!

Forum för tjejer och killar som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn eller senare i livet. Alla medlemmar på sidan har själva erfarenheter av sexuella övergrepp.

Senast uppdaterade trådar:Vid tidpunkt:Skrivet av:
Nystart? Någon som vill använda detta forum?
Skicka meddelanden
Äger du en blogg som berör sexuella övergrepp?
Filmer om övergrepp och utsatthet
Varning om känsligt innehåll i trådar
Hur fungerar forumet med surfplatta och mobil?
Admins forumdagbok
Trauma ger posttraumatiskt stressyndrom
Personer med svåra trauman nekas vård - ur DN
Dylan Farrow utsatt för sexuella övergrepp av Woody Allen
När barn blir vittnen till våld
Jeanette går ut i media - Radioprogram och artiklar
tis 22 nov 2016, 20:04
tis 30 sep 2014, 19:56
tor 27 mar 2014, 17:45
fre 28 feb 2014, 06:47
fre 28 feb 2014, 06:36
fre 28 feb 2014, 06:02
sön 23 feb 2014, 18:31
fre 21 feb 2014, 18:11
tor 20 feb 2014, 19:03
tor 13 feb 2014, 13:47
lör 08 feb 2014, 18:01
lör 08 feb 2014, 17:02
Admin
Noomie
Höstvind
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Att skriva som anonym på forumet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1 Att skriva som anonym på forumet i lör 18 aug 2012, 23:37

Admin

Administratör
Administratör
God kväll! (Eller kanske natt...)

För en tid sedan så införde vi ett konto vid namn Anonym här på forumet. Kontot kan användas av forumets registrerade medlemmar.
Anonym kan användas vid trådstartar som känns extra svåra att genomföra i sitt eget namn. Vi hoppas att Anonym kam möjliggöra den biten lite. Orden kommer ut, på ett mer skyddat sätt.

Ni registrerade som skrivit ett par inlägg i forumet kommer få Anonyms kontouppgifter skickade till ert konto. Är du ny på sidan men likväl känner ett stort behov av att få tillgång till kontot snabbare än vad vi tänkt, skicka ett pm till Admin så ska det säkert gå att ordna. yesyes

Missbrukas Anonym på olika sätt så vi behöva ändra eller i värsta fall dra in den här funktionen. Men det tror jag inte på, ni är alldeles för fina för det. Hela bunten! heart2

Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly.
http://www.frifranskuld.com

2 Sv: Att skriva som anonym på forumet i fre 30 aug 2013, 19:29

Ghost

.
.
Jag har aldrig i hela mitt liv accepterat ett internetforum där anonymitet "avkrävs" eller förutsätts av medlemmarna. För mig känns det skrämmande med alla dessa anonyma konton på Frifrånskuld. Vem är det jag "talar" med i andra änden av cyberrymden? 

Så här lät det i ett helt annat forum när jag nyss sökte medlemskap: 

"När vi blir fler i gruppen tänkte jag att det kunde vara fint om man presenterade sig lite kort - en del känner man nog men knappast alla. Skriv gärna några ord om dig och din familj i en kommentar här!"

Om jag plötsligt skulle kräva att jag skulle vara anonym i det där forumet vore det en direkt kränkning mot de andra medlemmarna. 

Här på Frifrånskuld verkar istället "upp-och-ner-vända-världen" gälla. När jag tidigare talade med en annan Frifrånskuld-medlem blev det tydligt att man endast tänker på sig själv vad gäller anonymitet. Med andra ord: det känns själviskt skönt att i skydd av anonymitetens dunkel orera om sig själv. Men tänker någon på hur obehagligt det kan kännas för den där andra handen som sträcks ut mot er i tomma mörka cyberrymden...?

Jag tror inte att anonymitet är vägen till ett friskare liv. Tvärtom. All erfarenhet visar att anonyma forum uppmuntrar både "troll" och stelnade formuleringar. Men den frågan får jag låta gå vidare till admin. (och jag önskar INTE en dialog här utan privat, så att vi tillsammans kan formulera en bättre framtida väg). 

3 Sv: Att skriva som anonym på forumet i fre 30 aug 2013, 22:44

Admin

Administratör
Administratör
I våra regler står det nu att medlemmar på den här sidan har rätt att vara precis så anonyma de vill. De har också rätt att, om de själva vill, minska denna anonymitet, och jag upprepar - om de själva vill. Inte annars.

För sista gången Cikada, du är medlem på ett forum som inte delar dina tankar kring anonymitet. Om det inte passar dig kanske du bör skapa ett eget forum, som jag tror Höstvind gav dig ett tips om tidigare, eller helt enkelt bara söka dig till en annan sorts gemenskap. 

Du är välkommen hit så länge du följer våra regler. För sista gången, följ reglerna!

/Admin

Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly.
http://www.frifranskuld.com

4 Sv: Att skriva som anonym på forumet i lör 31 aug 2013, 18:17

Ghost

.
.
Admin, 

Som sagt, jag önskar en dialog privat och INTE här på forumet. Eftersom jag tror att du är en klok kvinna så ser jag fram emot en sådan dialog (och inte bara en "mörkning" av mina relevanta kommentarer genom "gas lightning"-teknik)

5 Sv: Att skriva som anonym på forumet i lör 31 aug 2013, 20:30

Ghost

.
.
Admin, 

Du behöver inte känna någon prestige eller andra känslor inför mina förslag. Jag tänker bara att det inte alltid är fördelaktigt att vara anonym på nätet. Tvärtom. Jag blir av din tystnad inspirerad att göra en vetenskaplig studie av användaranonymitet. Men så klart kommer du att föra en dialog med mig ändå, väl....jag är totalt ofarlig och ödmjuk.

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet