Sexuella övergrepp - Fri från skuld!

Forum för tjejer och killar som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn eller senare i livet. Alla medlemmar på sidan har själva erfarenheter av sexuella övergrepp.

Senast uppdaterade trådar:Vid tidpunkt:Skrivet av:
Nystart? Någon som vill använda detta forum?
Skicka meddelanden
Äger du en blogg som berör sexuella övergrepp?
Filmer om övergrepp och utsatthet
Varning om känsligt innehåll i trådar
Hur fungerar forumet med surfplatta och mobil?
Admins forumdagbok
Trauma ger posttraumatiskt stressyndrom
Personer med svåra trauman nekas vård - ur DN
Dylan Farrow utsatt för sexuella övergrepp av Woody Allen
När barn blir vittnen till våld
Jeanette går ut i media - Radioprogram och artiklar
tis 22 nov 2016, 20:04
tis 30 sep 2014, 19:56
tor 27 mar 2014, 17:45
fre 28 feb 2014, 06:47
fre 28 feb 2014, 06:36
fre 28 feb 2014, 06:02
sön 23 feb 2014, 18:31
fre 21 feb 2014, 18:11
tor 20 feb 2014, 19:03
tor 13 feb 2014, 13:47
lör 08 feb 2014, 18:01
lör 08 feb 2014, 17:02
Admin
Noomie
Höstvind
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Hon hölls kidnappad i tio år (Intervjuas av Dr Phil)

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

Admin

Administratör
Administratör

Tanya Kach rymde hemifrån 1996, bort från ett hem med stora missförhållanden. Hon var 14 år då, och rymde för att leva med Thomas John Slang, som var en säkerhetsvakt på hennes högstadieskola. Han utsatte henne för grooming och lovade henne en bättre framtid hos honom. Han visste om hennes utsatthet och att hon befann sig i en destruktiv hemmamiljö och utnyttjade det på grövsta möjliga sätt.

Hon utsattes för grova sexuella övergrepp, misshandel och hot när hon i tio hela år befann sig i hans våld.

Här länkar jag avsnittet, om det plötsligt inte går att se så får ni gärna svara i tråden och göra mig medveten om det.

Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly.
http://www.frifranskuld.com

Conatus

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Hej Admin!

Tack för att du lägger upp avsnittet!

Admin

Administratör
Administratör
heart2 Tack själv, för att du tipsade mig/oss!

Avsnittet gav mig mycket personligen, glad att jag fick se det. Sån oerhört stark tjej.

Conatus

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Jag kände också att det personligen gav mycket, men jag tror det kommer att ge ännu mer när man har tillgång till både del ett och två. Finns det någon kategori här på Fri från skuld, som tar upp "Stockholmssyndromet". När Dr Phil pratade om det, så kände jag att mycket av det han sa om just detta "fenomen", stämde in på mig. Dock, av allt jag har kommit över när jag letat efter fakta, så verkar det bara talas om detta just i fall där brottsoffret blivit kidnappat på något sätt. Det står ingenstans att man brukar tala om "Stockholmssyndromet" i de fall där man känner sin förövare, men för den sakens skull inte blir offer för en kidnappning. Personligen så vill jag ta reda på mer om detta, men det verkar inte finnas särskilt mycket information om det.

Är det någon här på sidan som vet någonting om detta, eller som också känner igen sig i Dr Phil´s förklaring av "Stockholmssyndromet"?

Mvh,

Conatus

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Hej igen, Admin!

Jag satt och kollade runt på Youtube idag och kom över tre avsnitt från The Oprah Winfrey Show, som också kanske skulle passa att lägga upp här? Jag hittade dessa då jag letade efter ett specifikt avsnitt där Oprah talar om att "barnet väntar med att berätta att det blivit utsatt.. väntar och ser "är det säkert än"? Jag har försökt hitta det avsnittet i flera månader, då det handlade om varför barn väljer att vänta med att berätta att de blivit utsatta, och att de därmed inte heller blir trodda, av just den anledningen att de väntat..

Någon som har en aning om vilket avsnitt det kan tänkas vara?

Hur som haver, filmklippen jag hittade idag är ca 40 minuter långa styck och heter "INCEST - Promise Not To Tell" och är markerade med 1, 2 och 3 uppe i högra hörnet av texten. Anger man detta sökord kommer de tre avsnitten upp på förstasidan, i tur och ordning. Det kan vara känsligt innehåll i vissa, men jag tycker att det övervägs av modet och styrkan som brottsoffrena besitter.

Mvh,

E.

Admin

Administratör
Administratör
Jag ska svara dig senare ikväll Conatus, när jag kommit hem ifrån jobbet. Jag måste tyvärr rusa nu. Det här hade jag missat!

Kram! heart2

Conatus

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Ja, det får du gärna göra! Menar du att du har missat dessa avsnitt eller missat mitt inlägg om dem?

Ta hand om dig!

Mvh,

E.

Admin

Administratör
Administratör
Conatus skrev:Ja, det får du gärna göra! Menar du att du har missat dessa avsnitt eller missat mitt inlägg om dem?

Ta hand om dig!

Mvh,

E.

Både och! Det har varit så stressigt under veckan för mig. Jag tycker mig läsa allt som skrivs, men jag hade missat att följa upp just den här tråden och därav missat ditt inlägg - tyvärr.

Jag har kollat på klippen du tipsade om nu. Blev starkt berörd. Dina tips har haft ett högt värde, otroligt nyttiga, starka intervjuer. Du ska veta att du självklart har tillåtelse att lägga upp klipp som dessa själv med, du behöver inte fråga mig. Men nu lägger jag upp de du tipsade om här. yesyes

Skulle vi kunna starta en ny tråd om Stockholmssyndromet? Skulle du vilja det, eller vill du hellre att jag gör det? Jag tror absolut att det kan komma mycket bra ur det.

Stor kram! (Ifall du vill) hughug

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet