Överlevare av Sexuella övergrepp

Fri från skuld. Forum och mötesplats för alla som varit utsatta för sexuella övergrepp och trauman som barn och senare i livet. En plats för alla, oberoende stadie i läkningsprocessen. En plats att våga närma sig det svåra och dela erfarenheter.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Överlevare av Sexuella övergrepp » Forumet Fri Från Skuld - Öppna rummen » Om sexuella övergrepp och traumatisering » Smärta som fenomen i posttraumatiska tillstånd

Smärta som fenomen i posttraumatiska tillstånd

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

Admin

Administratör
Administratör
En liten och ganska övergriplig pdf-fil om smärtans olika uttryck vid posttraumatiska störningar. Både fysisk såväl som psykisk och psykosomatisk smärta.

Några saker som tas upp är;

• Interna triggers

• Affektisolering

• Somatoform dissociation

• Kronisk smärta

Du kan läsa pdf-filen genom att följa länken; här.

http://www.frifranskuld.sforum.biz

Conatus

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Jag tyckte att denna pdf var ganska jobbig att läsa, men inte alls på grund av innehållet - snarare på grund av uppbyggnaden. Jag upplevde det som att det var väldigt dåligt uppbyggt, jobbig text och jobbiga färger. Men innehållet var helt okej.

Admin

Administratör
Administratör
@Conatus skrev:Jag tyckte att denna pdf var ganska jobbig att läsa, men inte alls på grund av innehållet - snarare på grund av uppbyggnaden. Jag upplevde det som att det var väldigt dåligt uppbyggt, jobbig text och jobbiga färger. Men innehållet var helt okej.

Vad synd, att du tycker så! Jag håller själv med om att uppbyggnaden kanske inte var den bästa, men jag fann dess sammanfattande värde vara tillräckligt högt för att jag skulle vilja ha med länken här på sidan.

Värme,

http://www.frifranskuld.sforum.biz

J-J

Nykomling
Nykomling
Tack för den värdefulla texten!

Sponsored content

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet