Sexuella övergrepp - Fri från skuld!

Forum för tjejer och killar som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn eller senare i livet. Alla medlemmar på sidan har själva erfarenheter av sexuella övergrepp.

Senast uppdaterade trådar:Vid tidpunkt:Skrivet av:
Nystart? Någon som vill använda detta forum?
Skicka meddelanden
Äger du en blogg som berör sexuella övergrepp?
Filmer om övergrepp och utsatthet
Varning om känsligt innehåll i trådar
Hur fungerar forumet med surfplatta och mobil?
Admins forumdagbok
Trauma ger posttraumatiskt stressyndrom
Personer med svåra trauman nekas vård - ur DN
Dylan Farrow utsatt för sexuella övergrepp av Woody Allen
När barn blir vittnen till våld
Jeanette går ut i media - Radioprogram och artiklar
tis 22 nov 2016, 20:04
tis 30 sep 2014, 19:56
tor 27 mar 2014, 17:45
fre 28 feb 2014, 06:47
fre 28 feb 2014, 06:36
fre 28 feb 2014, 06:02
sön 23 feb 2014, 18:31
fre 21 feb 2014, 18:11
tor 20 feb 2014, 19:03
tor 13 feb 2014, 13:47
lör 08 feb 2014, 18:01
lör 08 feb 2014, 17:02
Admin
Noomie
Höstvind
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Hur ställer ni er till att forumet ev. nämns i tidningen?

Nämna forumet i tidningen, skulle det kännas okej? Motivera gärna!

Ja!

Nej!

Osäker/vet inte riktigt hur jag känner.

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

Admin

Administratör
Administratör
Som ni nog känner till så har vår fina användare Conatus kontakt med en reporter från tidningen sydsvenskan. I mitten av nästa vecka kommer hon att delge sin historia som sedan kommer publiceras i tidningen.

Hur känner ni inför tanken att hon skulle nämna forumet i artikeln?

Så här skriver hon;

Hur känner ni medlemmar här om att eventuellt ange hemsidan "Fri Från Skuld" i artikeln, som en mötesplats för överlevare? Ja? Nej? Ska majoriteten få bestämma? Säger ni nej, så säger jag ingenting om sidan. Samtidigt som jag personligen känner att det nog finns ganska många därute som inte vet att sidan existerar, men som skulle behöva ha tillgång till den, för sin egen skull..?

Jag röstar på "Ja!", men varje röst som kommer in är lika viktig som min! Jag ser gärna att de som är i behov och känner att det hjälper dem att vistas på ett forum som detta hittar hit.

drawheart01 teddyflower drawheart01

Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly.
http://www.frifranskuld.com

Tianaa

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Jag känner att det är ok, så länge det är fortsatt så att det bara är vissa delar som är synliga för "nya användare", så att man vet lite grand vilka det är som ser de mer privata delarna. Å ena sidan känner jag absolut att alla som känner ett behov av det borde få veta om det. Å andra sidan känns det också lite svårt när det blir för många.

Men mitt svar är nog ja, så länge vissa delar förblir "privata".

Admin

Administratör
Administratör
Tianaa skrev:Jag känner att det är ok, så länge det är fortsatt så att det bara är vissa delar som är synliga för "nya användare", så att man vet lite grand vilka det är som ser de mer privata delarna. Å ena sidan känner jag absolut att alla som känner ett behov av det borde få veta om det. Å andra sidan känns det också lite svårt när det blir för många.

Absolut. De privata delarna kommer alltid att behållas som så. purpleheart

LillaMy

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Tianaa skrev:Jag känner att det är ok, så länge det är fortsatt så att det bara är vissa delar som är synliga för "nya användare", så att man vet lite grand vilka det är som ser de mer privata delarna. Å ena sidan känner jag absolut att alla som känner ett behov av det borde få veta om det. Å andra sidan känns det också lite svårt när det blir för många.

Jag håller med och har röstat "ja"

Frihet

Nykomling
Nykomling
Jag tycker också ja. Men det har slagit mig då jag också börjat blogga om det jag utsatts för att det kanske finns människor där ute som går igång på de övergrepp jag beskriver. Detta går naturligtvis inte att skydda sig ifrån men tanken äcklar mig..,

Therese_

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Jag är inne på samma spår som ni andra..att det är bra att den nämns för de som behöver hitta hit, men att det kan dyka upp en del paranoida tankar/nojor att andra hittar hit...

Men med tanke på att det är uppdelat i olika synliga delar så ska det ju fortfarande vara lugnt.. jag ska bara ta en titt på vad jag skrivit i de öppna delarna Wink jag har känt mig så trygg på forumet så känns som jag berättat om allt lite överallt..

Kul att det blir av med artikeln iaf Conatus! Modigt!

Conatus

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Tack så mycket för era åsikter! <3

Fortsätt gärna rösta.

Frihet;

jag bloggar också om mina övergrepp, men har faktiskt aldrig tänkt tanken på att det jag skriver kan trigga någon på det sättet. Mitt tips till dig är att försöka fokusera på alla du kan hjälpa, genom att bidra med din egen historia. Det känns lättare då att "blotta" sig på det sättet. Lycka till, och starkt av dig att blogga om det! Kan man möjligtvis få adressen?

Mvh,

Conatus.

Conatus

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Imorgon kommer reportern, ska jag uppge sidan då?

Från vad jag har läst, så verkar det så?

Admin

Administratör
Administratör
Det verkar vara okej, ja. Varken i tråden, bland rösterna, eller till mig har jag kunnat urskilja ett nekande svar - så som jag ser det så är det alltså helt okej för dig att uppge sidan om du vill.

Vad nervöst det måste kännas för dig nu. Jag ska tänka på dig imorgon och hålla tummarna för att det ska gå så bra som det bara kan! thumbsup

Conatus

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Tack så mycket, Admin! Jag har knappt kunnat sova inatt. :S

Jag skriver till er, efter att reportern åkt! Kramar!

//Conatus

Conatus

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Hej igen! (Detta inlägg kommer jag att posta i alla trådar det berör!)

Jag har nu blivit intervjuad och den kvinnliga reportern var väldigt trevlig, duktig och förstående. Vi pratade om detta forum och om era historier. Hon sa till mig att ni inte behöver skriva vad ni har varit med om, utan att det går lika bra med era tankar om sexuella övergrepp. Varför man väljer att inte berätta, varför man berättat, hur man har fått hjälp, om man inte fått hjälp och liknande. Hon påpekade även att ni kan skriva era rädslor, tex rädslan för att omgivningen inte ska förstå om det tex handlar om barn som förgriper/förgripit sig på barn. Dessa sammanfattningar kan vara ca 10 rader långa och ni kan maila dessa till mig. Inga namn kommer att anges, om ni inte vill ha ett alias. Jag kan bifoga dessa vidare till henne.

Hon ska nu sammanställa materialet hon fick av mig idag och sedan maila mig den färdiga artikeln så att jag kan godkänna/lägga till/ta bort något i innehållet. Jag ser väldigt gärna att ni bidrar med era historier och tankar!

Mvh,

Conatus.

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet