Sexuella övergrepp - Fri från skuld!

Forum för tjejer och killar som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn eller senare i livet. Alla medlemmar på sidan har själva erfarenheter av sexuella övergrepp.

Senast uppdaterade trådar:Vid tidpunkt:Skrivet av:
Nystart? Någon som vill använda detta forum?
Skicka meddelanden
Äger du en blogg som berör sexuella övergrepp?
Filmer om övergrepp och utsatthet
Varning om känsligt innehåll i trådar
Hur fungerar forumet med surfplatta och mobil?
Admins forumdagbok
Trauma ger posttraumatiskt stressyndrom
Personer med svåra trauman nekas vård - ur DN
Dylan Farrow utsatt för sexuella övergrepp av Woody Allen
När barn blir vittnen till våld
Jeanette går ut i media - Radioprogram och artiklar
tis 22 nov 2016, 20:04
tis 30 sep 2014, 19:56
tor 27 mar 2014, 17:45
fre 28 feb 2014, 06:47
fre 28 feb 2014, 06:36
fre 28 feb 2014, 06:02
sön 23 feb 2014, 18:31
fre 21 feb 2014, 18:11
tor 20 feb 2014, 19:03
tor 13 feb 2014, 13:47
lör 08 feb 2014, 18:01
lör 08 feb 2014, 17:02
Admin
Noomie
Höstvind
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

''Skicka in din historia till sydsvenskan'' - senast 21/11!

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

Admin

Administratör
Administratör
Viktigt inlägg ur tråden "Kan du tänka dig att gå ut i media?" skrivet av användaren Conatus.

Citering av inlägget för extra belysning:

"Hejsan allihop!

Jag har nu fått mail från reportern på Sydsvenskan som ville göra en artikel om sexuella övergrepp/incest. Hon vill ha vinkeln där fadern inte är förövaren, då detta är "den vanligaste" förövaren, i alla fall enligt media. Är det någon av er här på sidan som skulle vilja skriva ner er historia, någorlunda sammanfattad och bli publicerad i tidningen? Utan namn och utan bild, helt anonymt?

Denna kvinna kommer hem till mig på onsdag 21/11 klockan 10.00, så ni kan isådana fall skriva här på forumet fram till på tisdag, så skriver jag ut hennes mailadress så kan ni bifoga era berättelser till henne.

Om någonting låter oklart, så får ni gärna ställa frågor!

Mvh,"

Ni kan kontakta Conatus genom att svara här i tråden, eller genom att antingen skicka ett PM till henne eller skicka ett mail till hennes adress stigmatiserad@hotmail.com.

Senast ändrad av Admin den tis 04 feb 2014, 10:27, ändrad totalt 2 gånger

Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly.
http://www.frifranskuld.com

Therese_

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
I början när du skrev om det Conatus var jag ganska lockad att delta...men jag har börjat fega ur...mitt känns ganska vanligt också, inte att det var en pappa, men äldre man på internet...Och nu är det ju hur som helst för sent..och det är väl lite avsiktligt som jag dragit på det...

Hoppas det går bra när hon kommer hem till dig! Vore kul om du sade till när du vet i vilken tidning (vilken dag) det kommer med...och att det löser sig med fler berättelser, om hon ville ha det.

Ta hand om dig Conatus!

Conatus

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Hej igen! (Detta inlägg kommer jag att posta i alla trådar det berör!)

Jag har nu blivit intervjuad och den kvinnliga reportern var väldigt trevlig, duktig och förstående. Vi pratade om detta forum och om era historier. Hon sa till mig att ni inte behöver skriva vad ni har varit med om, utan att det går lika bra med era tankar om sexuella övergrepp. Varför man väljer att inte berätta, varför man berättat, hur man har fått hjälp, om man inte fått hjälp och liknande. Hon påpekade även att ni kan skriva era rädslor, tex rädslan för att omgivningen inte ska förstå om det tex handlar om barn som förgriper/förgripit sig på barn. Dessa sammanfattningar kan vara ca 10 rader långa och ni kan maila dessa till mig. Inga namn kommer att anges, om ni inte vill ha ett alias. Jag kan bifoga dessa vidare till henne.

Hon ska nu sammanställa materialet hon fick av mig idag och sedan maila mig den färdiga artikeln så att jag kan godkänna/lägga till/ta bort något i innehållet. Jag ser väldigt gärna att ni bidrar med era historier och tankar!

Mvh,

Conatus.

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet