Sexuella övergrepp - Fri från skuld

Forum och mötesplats för alla som varit utsatta för sexuella övergrepp och trauman som barn och senare i livet. En plats för alla, oberoende stadie i läkningsprocessen. En plats att våga närma sig det svåra och dela erfarenheter.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Sexuella övergrepp - Fri från skuld » Forumet Fri Från Skuld - Öppna rummen » Om sexuella övergrepp och traumatisering » Helvetet och tillbaka - tv3 dokumentär

Helvetet och tillbaka - tv3 dokumentär

Skapa nytt ämne  Svara på ämnet

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

Admin

Administratör
Administratör
Avsnitt om kvinnor utsatta för grova våldsdåd av män. Programmet tar upp flera våldsbrott som blivit uppmärksammade i media under åren. Bland annat mordet på 12-åriga Denise och den grova våldtäkten på efterlevande Nathalie.

Psykiatriprofessorn som uttalar sig i programmet tycker jag satte huvudet på spiken här (tio minuter in i programmet):

"Människan har en otrolig återhämtningskraft - läkningsförmåga. Människor har utsatts för våld och övergrepp i alla tider. Vi har överlevt, vi har klarat oss. Människor klarar mycket elände, våld och sorg - men vi klarar inte att vara ensamma med de här upplevelserna. Vi måste ha andra med oss, som är beredda att lyssna och ta del av det. Det absolut viktigaste är just detta, att inte lämna individer ensamma med sina upplevelser."

Jag är glad att han jobbar med traumatiserade personer!

Det står tyvärr ingenting om hur länge programmet är tillgängligt via tv3play. Jag får hålla uppsikt helt enkelt.

Avsnittet går att se via den här länken.

Kram!

http://www.frifranskuld.sforum.biz

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Skapa nytt ämne  Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet