Sexuella övergrepp - Fri från skuld!

Forum för tjejer och killar som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn eller senare i livet. Alla medlemmar på sidan har själva erfarenheter av sexuella övergrepp.

Senast uppdaterade trådar:Vid tidpunkt:Skrivet av:
Nystart? Någon som vill använda detta forum?
Skicka meddelanden
Äger du en blogg som berör sexuella övergrepp?
Filmer om övergrepp och utsatthet
Varning om känsligt innehåll i trådar
Hur fungerar forumet med surfplatta och mobil?
Admins forumdagbok
Trauma ger posttraumatiskt stressyndrom
Personer med svåra trauman nekas vård - ur DN
Dylan Farrow utsatt för sexuella övergrepp av Woody Allen
När barn blir vittnen till våld
Jeanette går ut i media - Radioprogram och artiklar
tis 22 nov 2016, 20:04
tis 30 sep 2014, 19:56
tor 27 mar 2014, 17:45
fre 28 feb 2014, 06:47
fre 28 feb 2014, 06:36
fre 28 feb 2014, 06:02
sön 23 feb 2014, 18:31
fre 21 feb 2014, 18:11
tor 20 feb 2014, 19:03
tor 13 feb 2014, 13:47
lör 08 feb 2014, 18:01
lör 08 feb 2014, 17:02
Admin
Noomie
Höstvind
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin
Admin

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Sekretess

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1 Sekretess i tor 07 nov 2013, 12:03

Oklar

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Jag undrar om ni kan ändra inställningen när man ska logga in. jag uppskattar inte att det automatiskt är förkryssat att datorn ska komma ihåg lösenordet och att jag medvetet måste klicka bort detta varje gång.

Jag tycker att ett forum som detta ska göra det lätt att hålla sekretessen även vid inloggningen. Det räcker ju med att jag glömmer så kan någon annan se vem jag är och vad som skrivs....

2 Sv: Sekretess i tor 07 nov 2013, 12:10

Tutan

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Jag håller med!!

3 Sv: Sekretess i tor 07 nov 2013, 14:07

Höstvind

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Jag tror man ställer in det i sin egen webbläsare? om man vill att de sk sparas alltså??

4 Sv: Sekretess i tor 07 nov 2013, 16:46

Oklar

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Höstvind: menar du att frågan inte kommer upp då? Eller snarare att den inte är förkryssad? Jag tycker det är konstigt (men kan verkligen inget om datorer) eftersom det bara är så på denna sidan.

5 Sv: Sekretess i tor 07 nov 2013, 19:04

Tutan

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
På min webbläsare kan jag välja att spara lösenord eller inte. Men just denna sidan är det ikryssat "spara". Så jag kan iallafall inte ta bort det. Men det betyder inte att mitt lösenord sparas, men ibland är jag för snabb på enterknappen så då måste jag logga ut, ta bort krysset och logga in igen för att inte nästa person vid datorn ska kunna logga in,. och det är onödigt krångligt faktiskt..

6 Sv: Sekretess i tor 07 nov 2013, 20:06

Admin

Administratör
Administratör
Hej!

Ja, det är viktig tes du tar upp nu! Dessvärre är det inget som ligger i min makt att förändra - åtminstone inte i nuläget. Jag rår om forumet, men själva programvaran (basen forumet är uppbyggd på) är utanför min makt att förändra. Jag kan ändra utseendet på forumet och en viss andel inställningar inom forumet, men huruvida din webbläsare kommer spara ditt användarnamn och lösenord eller inte är bortom min makt.

Det kommer tyvärr vara ett bestående problem, och jag är ledsen för det. Jag förstår absolut att det hade varit bättre om det vore annorlunda!

Vet du hur du raderar din webbhistorik?

/Admin

Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly.
http://www.frifranskuld.com

7 Sv: Sekretess i tor 07 nov 2013, 20:43

Oklar

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Nej inte helt.

8 Sv: Sekretess i lör 09 nov 2013, 13:24

Höstvind

Värdefull medlem
Värdefull  medlem
Oklar skrev:Höstvind: menar du att frågan inte kommer upp då? Eller snarare att den inte är förkryssad? Jag tycker det är konstigt (men kan verkligen inget om datorer) eftersom det bara är så på denna sidan.
hm jag brukar få upp en fråga om jag vill spara lösenordet och om jag lyckats klicka ja på den så brukar det förbli "ja". Men om man rensar historiken och klickar på "spara ej lösenord" när man besöker sidan ska (brukar) de försvinna. Men det är möjligt att jag tänker på något annat än vad du gör :/. 

Jag vet inte om du vill det (svårt om man delar dator kanske) men det går att ställa in så att ingen historik alls sparas - på så sätt kan man inte se att du besökt "frifrånskuld".

Tittade lite extra och förstår nu vad du menar :/..Det står i kryssad ändå, då vet jag inte riktigt. Ett sätt är väll just det där att dölja att man varit  in till sidan..men det kan ju bli krångligt. 

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet